mariela

Erasmus akreditacija u području strukovnog obrazovanja

U petak 20.1.2023. smo se jako obradovali dolasku službenog maila Agencije za mobilnost i programe EU (AMPEU) koji je potvrdio ono što smo priželjkivali od studenog 2022, a to je potvrda da smo dobro osmislili plan za provedbu kvalitetnih mobilnosti u okviru razvojnog plana naše škole.

ERASMUS AKREDITACIJA će u narednih pet godina olakšati pristup financiranju iz ključne aktivnosti 1 (KA1) te omogućiti našim nastavnicima i učenicima nastavak postojećih Erasmus partnerstva, ali i početak novih suradnji putem mobilnosti.

Dobrobiti odlaska na mobilnost za učenike su dodatno razvijanje interesa za struku jer odlaskom na stručnu praksu u škole ili tvrtke u inozemstvu učenici napreduju u vještinama strukovnog područja kroz spontanu i ugodnu suradnju s drugim učenicima i poslodavcima te tako mogu vidjeti kako će izgledati njihova profesionalna budućnost što je najbolja moguća priprema za izlazak na tržište rada u Hrvatskoj ili u inozemstvu. Navedeno iskustvo će ih potaknuti da ostvare zadane ishode pod budnim okom svojih mentora, a i da razviju svoj puni potencijal sudjelujući u svim aktivnostima kako na mobilnosti tako i po povratku u školi. Napredak u vještinama dodatno će ih osposobiti i potaknuti na sudjelovanje na strukovnim natjecanjima, prenošenje iskustva i vještina drugim učenicima ili  volontiranje kao uključivanje u život lokalne zajednice.

Mobilnost nastavnika omogućuje razmjenu iskustava s kolegama u drugim državama što je izuzetno korisno s obzirom da se sadržaji struke u područjima umjetnosti, dizajna, grafike, weba i multimedije te održivog razvoja i gradnje redovito mijenjaju u skladu s tehnološkim napretkom, a uvijek postoji manjak službenih materijala za nastavnike strukovnih predmeta. Usporedba na međunarodnoj razini omogućuje usavršavanje nastavnih planova, metoda poučavanja i vrednovanja te služi i kao poticaj za cjeloživotno obrazovanje i napredovanje u zvanju. Na taj način povećava se i spremnost nastavnika za nove reforme strukovnog obrazovanja i na nivou Europe uz osnaživanje multikulturalnosti i europskih vrijednosti.

Petogodišnji period pokriven akreditacijom započinje u idućoj školskoj godini kada su planirane četiri mobilnost sa po 8 učenika u pratnji 2 nastavnika, a i planiran je samostalan odlazak 4 nastavnika na edukaciju (job shadowing). Ključno  je usvajanje ishoda strukovnih predmeta i razvoj digitalnih, zelenih, jezičnih i komunikacijskih vještina uz poštovanje osnovnih principa uključivosti, okolišne održivosti kao i aktivna suradnja unutar mreže Erasmus organizacija. Za izvješćivanje, praćenje i osiguravanje kvalitete u vidu izvješća o poštovanju Erasmus standarda kvalitete i o napretku u ostvarivanju ciljeva u našoj školi zadužen je školski Erasmus+ tim koji će biti u redovitom kontaktu s Agencijom.

nastavnice i Erasmus koordinatorice Ana Topić i Marijela Gulin