Školski projekt zamišljen je kao timsko provođenje posebnih aktivnosti u svrhu postizanja zadanih ciljeva kroz kraći ili duži vremenski period. Kod nas je to kraći period u kojem obrađujemo istu temu kroz različite predmete kako bismo ih pokazali na središnjem događaju koji već desetak godina provodimo u našoj školi. Svrha mu je međusobna povezanost i suradnja, širenje primjera dobre prakse, doprinos rezulta projekta profesionalnom ugledu škole. Kvaliteta školskog projekta se ogleda u dobro osmišljenoj projektnoj temi, odabranom vremenskom razdoblju i međupredmetnim suradnjama. Timski rad i jasno definirani projektni zadaci projektne aktivnosti stavljaju svake godine na svojevrsni ispit sposobnosti suradnje i odgovora na temu. Etape školskog projekta su: planiranje, provedba, evaluacija i diseminacija. Učenici rado sudjeluju u projektnim aktivnosti koje im pomažu u lakšem učenju nastavnih sadžaja različitih nastavnih predmeta. Kvalitetno planiranje provedbe školskog projekta s jasno definiranim projektnim zadacima nastavniku omogućava rad na temi iz raznih perspektiva slobodnije od zadane nastave definirane programom.
Ove godine TEMA PROJEKTNOG DANA bila je ZNANOST I UMJETNOST, a održan je 25. ožujka 2025.
Promocija svih događanja vezanih i za projektni dan, kao i presjek aktivnosti u tekućoj nastavnoj godini, uz još jednu promociju školskog lista Slog, održana je tog dana u prostorijama školske knjižnice. Moderatorica programa bila je profesorica Jakovčić Jakovčić koja je okupila voditelje učeničke redakcije lista – Petru Đirlić (novinarska redakcija) i Roka Veroniku (grafička redakcija). Bilo je zanimljivo čuti mlade ljude i njihove dojmove o radu na školskom listu koji se godinama ističe kao jedan od najboljih na razini države. Zahvalili su se i profesorici Misir pod čijom je uredničkom rukom novinarska redakcija ostvarila ovako značajan uradak.
S nama je bila i profesorica Mirela Grbić, voditeljica Odsjeka za preventivne programe Službe za mentalno zdravlje Nastavnog zavoda za javno zdravstvo s kojom godinama uspješno surađuju profesori Elza Vukičević i Marko Dragun sa svojim učenicima. Posebno smo joj zahvalni na lijepim riječima o izložbi koja je postavljena u atriju škole. Profesorica Grbić uočila je važnost naših aktivnosti i u njima uočila i istaknula pojam „IGRA“ kojoj se moramo vraćati svi mi koji radimo s mladim ljudima.


O znanosti i umjetnosti često razmišljamo kao o odvojenim područjima istraživanja i bilježenja stvarnosti. Ipak, moramo biti svjesni da su kroz cijelu povijest čovječanstva usko povezane i odlično se nadopunjuju tako da znanost bolje promatra stvarnost koristeći umjetnički pogled na svijet, a umjetnost pomaže da se shvati znanstveno nasljeđe.
Umjetnost daje smisao stvarnosti i prikaz je tijeka misli i svijesti te naše unutarnje stvarnosti, a znanost istražuje svijet oko nas kako bi otkrila istinu.
Izlošci grafičkih dizajnera, web dizajnera i grafičkih tehničara pripreme s profesoricama Ortner, Prug i Jeličić na ovogodišnjem projektnom danu bili su u obliku plakata na kojima su učenici ,proučavajući znanstvenike i umjetnike, mogli prikazati u plošnoj formi svoje viđenje proučavanih umjetnika i znanstvenika.
Primjer da su svi mogli sudjelovati u projeknom danu pokazale su nastavnice engleskog i hrvatskog jezika. Profesorica engleskog jezika Gulin uvijek dobije od učenika zanimljive radove jer ih uvodom u temu motivira na promišljanje. Kod profesorice hrvatskog jezika Misir, učenici g3b, grupa grafičkih urednika dizajnera, obradili su temu realizma. To je bio odličan uvod u temu jer su isti učenici dizajneri na praktičnoj nastavi kod nastavnice Jeličić izradili infografike.


Matematika je znanost koju profesorica Krstulović uvijek zna i može uklopiti u teme koje mnogi smatraju dizajnerskima, ali matematiku s učenicima ona vidi u umjetnosti u zlanom rezu, u broju PI itd…
Dizajneri interijera pod vodstvom profesora Krstinića izložili su namještaj, (a što je namještaj nego spoj znanosti i umjetnosti?).
Profesorica Ukas izložila je radove biomimikrije koja je inspirirana prirodom. Sam koncept proučava znanost i tehnologiju te daje rješenja u dizajnu i umjetnosti i traži konceptualna i inovativna rješenja inspirirana prirodom kao učiteljicom.
Dizajneri metala s profesoricom Zagorac izložili su interpretacije umjetnika i njihovih djela u metalu.
Profesorica Krstinić izradila je kopiju ženske figure slikane u ulju dok je profesor Bikić s učenicima napravio izvrsnu kopiju Leonardovog Vitruvijevog čovjeka.
Profesorica Kovačić izradila je s učenicima rotirajući tanjur koji podsjeća na početke filmske umjetnosti i inspiraciju Zoetropom kao inačicom projektora.
Profesor Franić radio je s učenicima na iskucavanju u metalu automobila, aviona, mandoline, jastoga…
Profesor Šitum bio je mentor učenicima koji su izradili instalaciju čovjeka – bar koda koju je nazvao „Stane li sve u bar kode?“


Posebno izdvajamo aktivnosti vezane za prošlogodišnju jubilarnu 150. godinu od rođenja Ivane Brlić Mažuranić. Jedan odličan primjer međupredmetne suradnje engleskog jezika i talijanskog jezika na koje su prevedeni dijelovi tekstova iz Ivaninih knjiga. Izlošci u emajliranom metalu koji su dekorirali cijelu izložbu, a izradili su dizajneri metala. Plakati, naslovnice, straničnici, infografike koje su oblikovali grafički urednici dizajneri. Svi ti radovi bili su izloženi u Gradskoj knjižnici Marka Marulića kao sjećanje na Ivanu Brlić Mažiranić. Profesorice Gulin, Jakovčić Čović, Zagorac, Jeličić i Dabro su dogovorom oko teme i u suradnji s Gradskom knjižnicom uspjele odgovoriti na temu u višemjesečnom radu s učenicima. Cijela izložba prenesena je u školski atrij i to baš na Dan europskih autora, 25. ožujka, a tema je povezana s našom funkcijom Škole ambasadora kojom promoviramo hrvatske pisce unutar Europske umjetničke zajednice.
Važno je napomenuti da su cijelu promociju snimali i fotografirali sami učenici smjera medijskog tehničara.
Pogledajte galeriju slika