Projekt KA229-059963_1 How to live healthy in digital times for media VET learners povezuje nastavnike i učenike u četiri škole – Srednja šola za oblikovanje Maribor, RBZ Wirtschaft Kiel, Gjovik videregaende skole te naše škole – u želji da ukažemo na važnost svakodnevne tjelesne aktivnosti, upotrijebimo praktična znanja medijskih tehničara i osvijestimo europski identitet te međusobnu povezanost svih ljudi.
Kroz koncepciju projekta je zamišljeno pet sastanaka u kojima bi se tijekom svakog sastanka odrađivao specifičan segment koji bi činio završne proizvode projekta u vidu izrađenog vizualnog identiteta projekta, promotivnih plakata, video priručnika s vježbama i web stranice kojom bi široj javnosti prezentirali sve što smo putem spoznali i napravili.
Domaćin prvog sastanka u rujnu 2019. je bila Srednja šola za oblikovanje Maribor. Za vrijeme sastanka su nastavnici uključeni u projektu dogovorili detaljan raspored događanja i obveza, točan broj učenika medijskog smjera koji će sudjelovati u projektu i administrativne načine bilježenja svih događanja, koji oduzimaju puno vremena uključenim nastavnicama i našem računovodstvu
odnosno našim dragim djelatnicama Editi Vickov i Matei Bašić.
Naš drugi sastanak u veljači 2020. je održan u Norveškoj, a domaćin je bila Gjovik videregaende skole koja se potrudila da što savjesnije obavimo kreativni postupak izrade loga i plakata te promičemo suradnju među učenicima. Naime, učenici su radili u grupama od 4 osobe u kojima je bio po jedan učenik/ca iz svake zemlje. Nakon što su pobijedili prvotnu sramežljivost učenici su shvatili da su svi isti, neovisno odakle dolaze, i da ih jedino razlikuje količina motiviranosti tj. posvećenosti koju ulažu u proces izrade loga i plakata. U kasnijim poslijepodnevnim i večernjim satima bile su predviđene sportske aktivnosti i to redom klizanje, planinarenje i kuglanje.
Nažalost, od 13.ožujka 2020 je uslijedilo uvođenje karantene, ne bi li se spriječilo širenja virusa Covid -19. Karantena je poremetila sve vidove ljudskog života i ekonomski sustav u cjelini. I obrazovni sustav je morao doživjeti promjene. Naime, škola se održavala na daljinu što je zahtijevalo brzu prilagodbu i nastavnika i učenika. Veselili smo se smirivanju situacije, jer smo u rujnu 2020 mi trebali biti domaćini treće faze projekta u kojoj su se učenici zajedničkim snagama spremali snimati video. Tako nas je drugi val pandemije vrlo rastužio s obzirom da nije bilo mogućnosti da nas posjete učenici drugih zemalja. Suočeni s novonastalom situacijom, svjesni da ne možemo čekati potpuni prestanak širenja Covida – 19, morali smo pristupiti reorganizaciji projekta.
Umjesto treće faze uslijedilo je nešto jednako izazovno – pokušati opet povezati učenike iz različitih zemalja, ovaj put stvaranjem virtualnih grupa na zadanu temu koristeći obrazovnu platformu Moodle. Učenici su trebali izabrati temu na koju će snimiti kratki video tzv. vlog i okupiti se putem video sastanaka tijekom 24., 25. i 26. studenog 2020., naravno, u dogovorenim terminima uz
prisutnost nastavnika mentora određene grupe. Ne trebamo niti isticati koliko je zahtjevno u isto vrijeme motivirati učenike i organizirati sastanke u četiri zemlje. Bilo je problema s radom aplikacije u kojoj je video poziv putem BigBlueButton koristilo preko 100 učenika istovremeno, ispadanja iz video poziva, učenika koji su kasnili jer su imali aktivnost u drugom projektu Klubiram,
reorganizacije nastave, zamjene termina s kolegama (i ovim putem im se zahvaljujemo!), teškoće oko formiranja zajedničkog skripta za snimanje… Ali uspjeli smo! Svaka grupa je snimila i montirala svoj vlog sastavljen od niza sekvenci iz četiri partnerske zemlje! Moramo pohvaliti 26 učenika/ca naše škole koji su ovoj fazi sudjelovali i dali svoj maksimum u vrlo specifičnim uvjetima
rada, ali svejedno uče, slušaju savjete i napreduju kao medijski tehničari.
Nakon kraćeg odmora tijekom zimskih praznika, u veljači 2021. će uslijedit iduća faza projekta koja uključuje snimanje i montažu konkretnih vježbi koje će odabrati i učenicima demonstrirati nastavnica Jasminka Blažević u suradnji s kolegama profesorima TZK iz ostale tri škole. To će biti dio finalnog proizvoda – video priručnika s vježbama. Vjerujemo da će sad ipak biti lakše jer su učenici
stekli iskustvo rada u grupama u online svijetu, upoznali se s radom na aplikaciji Moodle te nadišli prvotnu sramežljivost. Ponosni na uloženi trud , vlastiti rad i mogućnost prilagodbe novonastalim uvjetima te u iščekivanju novog projektnog izazova najsrdačnije Vas sve pozdravljamo.
nastavnice Duška Boban i Ana Topić
https://www.hedimevet.de/hedimevet/
https://www.ssom.si/2020/10/27/hademi-vet-erasmus-strateska-partnerstva/
https://gogss.hr/2022/05/erasmus-ka2-how-to-live-healthy-in-digital-times-for-media-vet-learners/
http://infozona.hr/news/erasmus-k2-projekt-strani-gosti-u-splitskoj-skoli/11357