Web programer obavlja posao pisanja i održavanja kodnih naredbi koje računalo izvršava.
S obzirom na veliki broj programskih jezika, zanimanje web programera tako obuhvaća i širi spektar poslova. Od upoznavanja načina pisanja glavnih kodnih naredbi sveprisutnih u skoro svim programskim jezicima do onih čija primjena se odnosi samo na područje web razvoja. U okviru područja razvoja, programer paralelno obavlja i dodatne potporne aktivnosti uključujući upravljanje projektom, konfiguracijom, mogućim rizicima i dr.
U europskom i svjetskom kontekstu za ovo zanimanje najčešće se koristi naziv „web developer“ čiji se opseg posla jasno odvaja od poslova koje obavlja „graphic/web designer“. Dok je s malo kreativnosti i korištenjem dobrog softverskog programa moguće izraditi web stranicu s minimalnim zahtjevima, “razvoj” web stranice zahtijeva mnogo više stručnosti i veći stupanj razumijevanja računala, softvera, programa i sustava. Dizajnerske vještine se odnose na razvoj izgleda, grafike i sadržaja, a programerske „razvojne“ vještine se odnose na pisanje koda te razvoj baze podataka u svrhu funkcionalnosti sustava. O zahtjevnosti programskog razvoja svjedoči i mogućnost opredjeljenja za razvoj prednjeg „front-end“ (usmjerenje web dizajner) ili stražnjeg „back-end“ (usmjerenje web programer) sučelja.
Mogu se izdvojiti dvije ključne sposobnosti web programera – sposobnost logičkog zaključivanja i kreativnost u rješavanju problema. Ovo zanimanje zahtjeva smisao za analizu, dozu koncentracije, strpljivost, urednost, ustrajnost i točnost u radu.
Zanimanje postavlja dobre temelje za direktno uključivanje na tržište rada kao i za daljnji nastavak obrazovanja.
UVJETI ZA UPIS
Razredno odjeljenje broji 24 učenika.
Predmeti posebno važni za upis (VII. i VIII. razred):
- Hrvatski jezik,
- Matematika,
- Prvi strani jezik
- Fizika
- Tehnička kultura
- Geografija
Upisu u zanimanje prethodi dodatna provjera sklonosti i sposobnosti za zanimanje web programer.
NASTAVNI PREDMETI I TJEDNI BROJ SATI PO RAZREDIMA:
Na kraju prvog razreda učenici biraju izborni modul prema Pravilniku o kriterijama i izboru strukovnog modula za zanimanje Web programer nakon završenog prvog razreda
PREGLED DOSADAŠNJEG RADA I USPJEHA
INFO KUP:
Svake godine učenici se redovito odazivaju na Info kup natjecanja te se pripremaju za tri različite kategorije. S obzirom na uloženi trud postižu rezultate u svakoj kategoriji:
Algoritmi
(provjera sposobnosti rješavanja složenih problema gdje je cilj napisati savršen programski kod prema dobivenom zadatku)
Osnove informatike i digitalne kompetencije
(provjera teoretskog znanja)
Razvoj softvera
(izrada aplikacije prema vlastitom izboru)
Svake godine na županijskoj razini imamo nekoliko predstavnika među top 10.
Najbolji rezultat učenici su postigli:
2020. godine – 3. mjesto
2021. godine – 1. mjesto
EDIT CODESCHOOL:
Splitsko-dalmatinska županija pokrenula je projekt EDIT CodeSchool, najveću školu programiranja u Hrvatskoj, s ciljem razvoja IT sektora.
Kroz godinu, redovito se održavaju tjedna online predavanja i mentoriranja za tri kategorije – osnovnog, srednjeg i naprednog EDIT tečaja. Učenicima s najboljim završnim radovima uručene su nagrade kao kruna njihove marljivosti, zalaganja, truda i kreativnosti. Među nagrađenima učenicima iz županije, odabrani su i projekti naših učenika polaznika smjera web programer.
U školskoj godini 2020/2021. web programeri nagrađeni su dvostrukim trećim mjestom.
U prvoj kategoriji “Osnovni tečaj HTML-a, CSS-a i osnova JS-a”, učenice prvog razreda osvojile su treće mjesto s radom digitalni Šah, u drugoj kategoriji “Srednji tečaj JS-a” treće mjesto pripalo je učenicima trećeg razreda za rad CroatiaEvents.
JUNIOR ENGINEERING ACADEMY:
Naša škola jedna je od 15 odabranih strukovnih škola koje je odabrana za razvoj projekta u STEM području.
Nakon dvogodišnjeg truda i rada završen je projekt unutar Croatian Makers “Junior Engineering Academy”. Pune dvije godine učenici smjera web programera istraživali su, spajali i programirali različite Arduino komponente.
Uz primjenu naučenog znanja o Arduinu i korištenje kompleta Arduino opreme s bezbroj senzora, vodiča, motora te uz mogućnost 3D printera završen je projekt pametnog plastenika.
S obzirom na to da su zahtjevi projekta uspješno ispunjeni, Arduino komplet kao i 3D printer ostali su u vlasništvu škole te čekaju nove generacije učenika.
KONFERENCIJE:
Učenici svake godine željno iščekuju po nama dvije najdraže konferencije, Infobip Shift i DUMP Days.
Infobip Shift jedna je od najvećih developerskih konferencija u Europi, koja okuplja najbolje govornike iz developerskog svijeta iz kompanija poput Microsofta, Googlea, Adobea i mnogih drugih.
Udruga mladih programera organizira najpoznatiju konferenciju na hrvatskom jeziku, DUMP Days te tako okuplja hrvatsku IT zajednicu na jednom mjestu.