Naš Erasmus+ KA2 projekt na temu ‘Digital clean up Campaign’ za jedan od ciljeva ima održati s učenicima ili kolegama digitalno čišćenje. Aktivnost je planirana za tjedan Odlučili smo se za tjedan od 7.4 do 11.4. 2025. godine
Učenike smo prvo upoznali s Digital clean up kampanjom jer smo morali objasniti svrhu zbog koje se radi digitalno čišćenje. Činjenica je da se enormni Zemljini resursi troše za sve naše skladištenje fotografija, za streaminge, igrice, preuzimanja sadržaja, mailove i još niz aktivnosti koje svakodnevno koristimo kako bi sebi život učinili ugodnijim u digitalnom okružju.
Prikazali smo im materijale koji su nastali tijekom mobilnosti u Sloveniji i Norveškoj, a upoznati su i s dijelom kampanje u kojem su učenici podijeljeni u međunarodne grupe snimali po dva videa – jedan na temu kampanje i jedan ‘Behind the scenes’ za vrijeme mobilnosti u kojoj su k nama u Split došli kolege i prijatelji iz Slovenije, Tenerifa i Norveške.
Učenici su u početku negodovali jer su trebali brisati sadržaje s mobitela i maila, a „sve im je važno“, međutim ni sami nisu bili svjesni do trenutka brisanja koliko duplih videa ili fotografija sadrže naši mobiteli , koliko mailova mi dobivamo, a ne ažuriramo ih, koliko nam preuzimanje sadržaja opterećuje uređaje, a samim tim štetimo okolišu.
U tjednu Digital Clean up-a sudjelovali su učenici g4b, g3b, g4m, g3m, g2m. Možemo utvrditi kako su to učenici koji najviše snimaju fotografije ili videa jer se dio nastave izvodi uređajima koje posjeduju pa su i sadržaji njihovih uređaja svakako najopterećeniji s raznim sadržajima.
Individualna aktivnost učenika koju su radili provjerljiva je bila na način da se pratilo stanje na početku, prije brisanja, i na kraju brisanja sadržaja.
Digitalno čišćenje provele su nastavnice Teodora Grgić Jeličić i Tihana Mandušić.
Za nastavnike je diseminacija o važnosti digitalnog čišćenja bila kroz nekoliko aktivnosti i to na projektnom danu kada je prof. Edi Murgić diseminirao nastavnicima i učenicima sudionicima projektnog dana dotad snimljene materijale za kampanju digitalnog čišćenja, a zatim je na Danu Europe, prof. Ana Topić ponovila važnost digitalnog čišćenja i nastojanja da kroz ovu kampanju dopremo do što većeg broja korisnika digitalnih uređaja.
Sve više influencera, koji su i sami kreatori sadržaja i svjesni su važnosti nekih kampanja za dobrobit zajednice, voljni su prenijeti poruku kampanje u svrhu podizanja svijesti što većeg broja pratitelja o načinima kako možemo kroz redovno čišćenje uređaja, prebacivanje materijala s ‘oblaka’ na uređaje s vanjskom pohranom situaciju malo poboljšati. Nadamo se uspješnoj suradnji s njima u budućnosti jer digitalno čišćenje nije jednokratni projekt već je ishod primjenjiv u budućnosti i potrebno je stalno širiti ideju i dobrobiti koje kampanja ima na širu zajednicu.
U širenju ideja ovog projekta pomogle su i lokalne radio postaje kao Radio Kampus i Hrvatski radio Radio Split koji su intervjuirali učenike i nastavnike uključene u projekt. Učenici su u svojim intervjuima lijepo iskoristili moć medija i objasnili korisnicima medija razloge koji su važni za čišćenje naših digitalnih uređaja.
Teodora Grgić Jeličić, prof
Pogledajte galeriju slika