Treća faza našeg uspješnog Erasmus+ KA2 projekta “Digital Clean Up Campaign” odvijala se u norveškom gradu Gjøviku, točnije u školi Gjøvik videregående skole koja nas je ugostila od 9. do 14. veljače 2025. godine. S obzirom na to da su se na ovu mobilnost mogli prijaviti samo učenici smjera medijski tehničar, na put smo se uputili u nešto izmijenjenom sastavu pa su tako našu malu ekspediciju činili: Dora Tadić, Maja Zekan i Lara Žuljević iz g2.m razreda, Toma Dodig iz g3.m razreda i Katarina Grubešić i Egon Ivković iz g4.m razreda u pratnji profesorice Teodore Grgić Jeličić i profesora Edija Murgića.
U Gjøviku smo se sastali s učenicima iz ostalih škola uključenih u projekt – Srednja šola za oblikovanje iz Maribora, Centrointegrado de Formacion Professional Cesar Manrique s Tenerifa i naravno, s učenicima Gjøvik videregående skole – po šest učenika iz svake škole u pratnjama svojim nastavnika. Na okupu su se tako našla neka nova i neka poznata lica, ali sva jednako uzbuđena zbog sudjelovanja u ovom projektu.
Već prvog dana, nakon uvodnog inspirativnog predavanja gostujućeg predavača iz tvrtke Oslo Analytic, učenici su podijeljeni u grupe prionuli na završni zadatak projekta “Digital Clean Up Campaign” – izradu kampanje za podizanje svijesti o negativnim posljedicama digitalnog otpada. Da bi kampanja bila cjelovita, učenici su trebali osmisliti, snimiti i montirati dva video materijala prilagođena za objavu na društvenim mrežama (na stranici Youtube i u obliku Instagram Reels kratkog videa), a uz to dizajnirati digitalni plakat kojim će popratiti svoju kampanju. Također, video materijali trebali su stilski biti prilagođeni ciljanoj publici – srednjoškolcima i mladima približno njihovog uzrasta.
Kroz sljedeća tri dana snimalo se u svakom kutku škole i oko nje, montirale su se scene, rezale i iznova prekrajale, a ako je neka grupa trebala nešto ponovo snimiti u posljednji tren, svi zajedno bi priskočili u pomoć kolegama iz drugih grupa kako bi svi uspješno izvršila zadatak.
I zaista, unatoč kratkom roku i opsežnom zadataku, rezultati su bili zadivljujući. Na završnoj prezentaciji, učenici su s ponosom predstavili svoje kampanje s originalnim, kreativnim, duhovitim, ali i poučnim video materijalima i popratnim digitalnim plakatom.
Posebno je zanimljivo to da su učenici uspjeli napraviti tako kvalitetne I promišljene kampanje u svega četiri dana, i to četiri dana ispunjena mnoštvom zabavnih aktivnosti koje su za nas osmislili norveški domaćini. Hladno, ali idilično sunčano vrijeme pratilo nas je kroz cijeli tjedan pa smo se sanjkali niz padine okolnih brda, roštiljali oko vatre na vrhu sniježne padine, klizali ili bar pokušavali klizati na gradskom klizalištu, posjetili obližnji gradić Lillehammer i njegov poznati Olimpijski muzej… Upadali smo u snijeg, padali na tvrdi led, ali osmijeh nam se nije skidao s lica. Nova prijateljstva i lijepe uspomene s ovog Erasmus putovanja učenici će pamtiti još dugo.
I dalje nas pratite na našoj web stranici i na Instagram profilu te podržite naš projekt
https://www.digitalcleanuperasmus.eu/
Pogledajte galeriju slika