Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa donijelo je 29.09.2010., novi Pravilnik o načinima, postupcima i elementima vrednovanja učenika u osnovnoj i srednjoj školi. Novim pravilnikom jasnije se uređuju prava i obveze roditelja. Razrednici tako više nisu dužni posebno pismeno obavještavati roditelje koji ne dolaze na roditeljske sastanke ili informirati o mogućem lošem uspjehu njihove djece. Također, ukida se mogućnost zahtjeva roditelja za preispitivanjem zaključne ocjene iz pojedinoga nastavnog predmeta, kao i skupnog prigovora roditelja učenika nekog razreda na sustav ocjenjivanja pojedinog nastavnika.
S druge strane, kako bi se roditeljima dala mogućnost izravnog utjecaja na poboljšanje sustava ocjenjivanja u školi ili uklanjanje mogućih nedostataka, dana im je mogućnost upućivanja pismenih i usmenih predstavki ravnatelju ili vijeću roditelja škole. Uz to, roditeljima se uz pomoć razrednika nudi i mogućnost dogovaranja izravnog razgovora s pojedinačnim predmetnim nastavnicima.
Novi pravilnik donosi i novost u vezi s ocjenom iz vladanja te o njoj sada zajednički odlučuju razrednik i razredno vijeće. Time se uklanja mogućnost da pojedini nastavnik neopravdano nagrađuje ili kažnjava bilo kojeg učenika.
Što se tiče pismenih ispita, novost je da o ponavljanju pismenog ispita sada samostalno odlučuje nastavnik, te se ukida odredba prema kojoj se ispit automatski ponavlja ako više od 50% učenika dobije nedovoljnu ocjenu. Ispitivanje učenika ograničeno je na jedan pismeni ispit u danu, odnosno najviše četiri u istom tjednu, a kako bi se učenici na vrijeme mogli pripremiti za svaki od ispita, nastavničko vijeće škole je na početku godine dužno donijeti okvirni vremenik pismenih provjera.
Novi pravilnik uređuje i posebna pravila za ocjenjivanje učenika s teškoćama.
Preuzmite i pročitajte: Pravilnik o ocjenjivanju