Projektni dan – 100 godina BAUHAUSA

image1

Naš četvrti projektni dan održan je 21. 03.2019. Učenici su zajedno sa profesorima mentorima sudjelovali na ovogodišnju postavljenu temu 100 godina BAUHAUS-a. Iznenadio nas je ovogodišnji broj radova i odaziv učenika i mentora ovoj temi. Tema je kako smo u početku mislili namijenjena umjetnicima i dizajnerima, ali smo se opet ugodno iznenadili kada smo dobili radove za izložbu.

U projektnom danu sudjelovali su matematičari sa zanimljivim prezentacijama. Shvatili smo kroz matematičke prezentacije da su osnovni elementi i likovi koje koristi Bauhaus kao tipične elemente u svim područjima dizajna i arhitekture, matematički geometrijski likovi iz kojih polazi cijela teorija Bauhausa.

Umjetnici su kao i uvijek kreativno spojili predmete i područja u kojima su slikarski replicirali umjetnike tog razdoblja, izradili su fantastičan kostim prema modelu dizajnera, kipara i koreografa Oskara Schlemmer-a.

Funkcionalna skulptura u prostoru osim u zanimljivom i reprezentativnom modelu mogla se uočiti i među prezentacijama koje su izradili dizajneri metala, kao budući model za školsko dvorište. Jednako tako je privukao pažnju model kostima u metalu. Njima su se pridružili dizajneri unutrašnje arhitekture koji su temeljito obradili teoriju boja. Itten je izradio krug boja koji je u periodu Bauhausa konačno definirao boje, stavio ih u odnose i na taj način
ih postavio kao temelj u modernom dizajnu.

Grafičari su se dosjetili kako od ozbiljnog Bauhausa izraditi platformu za igru od ručnih klasičnih igara kao što su, čovječe ne ljuti se, šah, Uno, memory igre do digitalnih igara koje u podlozi imaju Bauhaus motiv. Jednako tako su unaprijed priredili plakate s temom Bauhausa, uzor tražeći u originalnim plakatima, a jednako tako su ih modificirali i pretvarali u moderne plakate s elementima Bauhausa iz doba kada je nastao kao razdoblje dizajna (1919.). Zanimljivo je bilo vidjeti učenike ne samo naše nego i ostalih škola koji su se kao i uvijek privučeni igrama i interaktivnom izložbom rado zaustavljali, pa i oprobali u igrama Uno, šah i memory. Osim u već poznatim društvenim igrama prolaznici su se mogli okušati i računalnom “ping pong” dvoboju kojeg su u Javi Script isprogramirali web dizajneri.

Dizajneri unutrašnje arhitekture uvijek izložbu nadopune svojim radovima, tako su i ovaj put posudili dvije stolice koje su replika originalnih nastalih u periodu Bauhausa te svojom reprezentativnošću izložbi dale posebnu važnost.

Na satovima u razredu temu su prigrlili i nastavnici predmeta kao što su hrvatski i engleski jezik pa su s učenicima kroz samostalne radove i prezentacije temi dali na važnosti. Opet smo se pokazali kreativnima, nešto smo naučili i obilježili smo 100. godišnjicu razdoblja u povijesti dizajna.

Za web stranicu organizator
Teodora Grgić Jeličić