Page 23 - ŠKOLSKI KURIKUL
P. 23
skupinama u promjenjivim uvjetima uz uvažavanje različitosti; kritički prosuđivati o različitostima uz
obranu i argumentiranje vlastitih stavova i vrijednosti te uvažavanje tuđih.
U prvom razredu polaznik će steći sljedeće ishode učenja:
Jezični sustav i sadržaji
primijeniti osnove jezičnog sustava više razine na novim sadržajima iz života mladih (putovanja,
snalaženje u stranim zemljama, ovisnosti..); koristiti osnovne jezične strukture vokabular u
jednostavnim opisima i situacijama iz svakodnevice
Čitanje
izdvojiti specifične informacije iz izvornih i didaktičkih tekstova; kritički procijeniti sadržaj teksta
i namjere autora
Slušanje
razumjeti razgovor između izvornih govornika o poznatoj temi; razumjeti pojedinosti i
specifične informacije iz snimljenih i/ili izgovorenih odlomaka, uz uvjet da se govori razgovijetno i na
standardnom jeziku
Pisanje
izložiti svoje misli, osjećaje, ideje u osobnim pismima, razglednicama ili e-pošti; koristiti
bilješke za oblikovanje strukturiranog teksta nakon slušanja ili čitanja teksta, te napisati sastav o
zadanoj temi
Govor
intervjuirati sugovornika o planovima i zadaćama; protumačiti informacije iz osobnih pisama,
razglednica ili e- pošte
Međukulturalno djelovanje (interkulturalna kompetencija)
vrjednovati ustaljena pravila ponašanja u komunikaciji na jeziku cilju; razlikovati pozitivne
sociokulturne vrijednosti od etnocentrizma, nacionalizma, rasizma i drugih čimbenika diskriminacije;
stvoriti nove komunikacijske situacije koje sadržavaju mogućnost verbalne i neverbalne strategije za
uspostavljanje kontakta s osobom iz različite kulture
Način realizacije izborne nastave:
Izmjena oblika i metoda rada
Vremenski okviri izborne nastave:
Tijekom cijele školske godine
Osnovna namjena izborne nastave:
Nastavom njemačkoga jezika uz korištenje kombiniranih metoda i oblika rada, usvajaju se obrasci
usmene i pisane komunikacije na tom jeziku. Pri određivanju razina jezične kompetencije koje bi
polaznici trebali postići na kraju pojedinih odgojno-obrazovnih razdoblja, odnosno ciklusa
srednjoškolskoga obrazovanja uzete su u obzir smjernice Zajedničkog europskog referentnog okvira
za jezike: učenje, poučavanje, vrednovanje, Europskog jezičnog portfolia i Nacionalnog okvirnog
kurikuluma za predškolski odgoj i obrazovanje te opće obvezno i srednjoškolsko obrazovanje kao i
činjenica da je riječ o učenju drugog stranog jezika. Po završetku 4. razreda škole, polaznici bi u
osnovnim područjima jezičnih djelatnosti u njemačkom jeziku mogli ostvariti razinu A2.
Elementi i oblici praćenja
Elementi:
Usvojenost svih četiriju jezičnih vještina: govorna produkcija i interakcija, pisano izražavanje
(kreativnost i originalnost u pisanom izražavanju), čitanje i slušanje s razumijevanjem, uporaba jezika
(gramatička točnost i bogatstvo leksika) te usvojenost određenih sadržaja (npr. elementi kulture i
civilizacije).
Oblici:
20