Page 23 - ŠKOLSKI KURIKUL
P. 23

skupinama u promjenjivim uvjetima uz uvažavanje različitosti; kritički prosuđivati o različitostima uz
             obranu i argumentiranje vlastitih stavova i vrijednosti te uvažavanje tuđih.
             U prvom razredu polaznik će steći sljedeće ishode učenja:
             Jezični sustav i sadržaji
                 primijeniti osnove jezičnog sustava više razine na novim sadržajima iz života mladih (putovanja,
             snalaženje  u  stranim  zemljama,    ovisnosti..);  koristiti  osnovne  jezične  strukture  vokabular  u
             jednostavnim opisima i situacijama iz svakodnevice
             Čitanje
                 izdvojiti specifične informacije iz izvornih i didaktičkih tekstova; kritički procijeniti sadržaj teksta
             i namjere autora
             Slušanje
                 razumjeti  razgovor  između  izvornih  govornika  o  poznatoj  temi;  razumjeti  pojedinosti  i
             specifične informacije iz snimljenih i/ili izgovorenih odlomaka,  uz uvjet da se govori razgovijetno i na
             standardnom jeziku
             Pisanje
                 izložiti  svoje  misli,    osjećaje,    ideje  u  osobnim  pismima,    razglednicama  ili  e-pošti;  koristiti
             bilješke za oblikovanje strukturiranog teksta nakon slušanja ili čitanja teksta,  te napisati sastav o
             zadanoj temi
             Govor
                 intervjuirati sugovornika o planovima i zadaćama; protumačiti informacije iz osobnih pisama,
             razglednica ili e- pošte
             Međukulturalno djelovanje (interkulturalna kompetencija)
                 vrjednovati  ustaljena  pravila  ponašanja  u  komunikaciji  na  jeziku  cilju;  razlikovati  pozitivne
             sociokulturne vrijednosti od etnocentrizma,  nacionalizma,  rasizma i drugih čimbenika diskriminacije;
             stvoriti nove komunikacijske situacije koje sadržavaju mogućnost verbalne i neverbalne strategije za
             uspostavljanje kontakta s osobom iz različite kulture
             Način realizacije izborne nastave:
             Izmjena oblika i metoda rada
             Vremenski okviri izborne nastave:
             Tijekom cijele školske godine
             Osnovna namjena izborne nastave:
             Nastavom njemačkoga jezika uz korištenje kombiniranih metoda i oblika rada,  usvajaju se obrasci
             usmene i pisane komunikacije na tom jeziku. Pri određivanju razina jezične kompetencije koje bi
             polaznici  trebali  postići  na  kraju  pojedinih  odgojno-obrazovnih  razdoblja,    odnosno  ciklusa
             srednjoškolskoga obrazovanja uzete su u obzir smjernice  Zajedničkog europskog  referentnog  okvira
             za  jezike: učenje,  poučavanje,  vrednovanje,  Europskog jezičnog portfolia i Nacionalnog okvirnog
             kurikuluma za predškolski odgoj i obrazovanje te opće obvezno i srednjoškolsko obrazovanje kao i
             činjenica da je riječ o učenju drugog stranog jezika. Po završetku 4. razreda škole,  polaznici bi u
             osnovnim područjima jezičnih djelatnosti u njemačkom jeziku mogli ostvariti razinu A2.
             Elementi i oblici praćenja
             Elementi:
             Usvojenost  svih  četiriju  jezičnih  vještina:  govorna  produkcija  i  interakcija,    pisano  izražavanje
             (kreativnost i originalnost u pisanom izražavanju),  čitanje i slušanje s razumijevanjem,  uporaba jezika
             (gramatička točnost i bogatstvo leksika) te usvojenost određenih sadržaja (npr. elementi kulture i
             civilizacije).
             Oblici:




                                                                                                            20
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28