Page 21 - ŠKOLSKI KURIKUL
P. 21
Pisanje
izvesti zaključke iz nezahtjevnih tekstova; prikazati informacije u jednostavnim službenim
pisanim izričajima
Govor
koristiti jednostavne fraze u društvenim situacijama; izložiti svoje osjećaje vezane uz
svakodnevne i poznate situacije
Međukulturalno djelovanje (interkulturalna kompetencija)
prikazati pojavnosti koje nose obilježja stereotipa ili diskriminacije; argumentirati mišljenje o
uzrocima nerazumijevanja između osoba iz različitih kultura
Način realizacije izborne nastave:
Izmjena oblika i metoda rada
Vremenski okviri izborne nastave:
Tijekom cijele školske godine
Osnovna namjena izborne nastave:
Nastavom njemačkoga jezika uz korištenje kombiniranih metoda i oblika rada, usvajaju se obrasci
usmene i pisane komunikacije na tom jeziku. Pri određivanju razina jezične kompetencije koje bi
polaznici trebali postići na kraju pojedinih odgojno-obrazovnih razdoblja, odnosno ciklusa
srednjoškolskoga obrazovanja uzete su u obzir smjernice Zajedničkog europskog referentnog okvira
za jezike: učenje, poučavanje, vrednovanje, Europskog jezičnog portfolia i Nacionalnog okvirnog
kurikuluma za predškolski odgoj i obrazovanje te opće obvezno i srednjoškolsko obrazovanje kao i
činjenica da je riječ o učenju drugog stranog jezika. Po završetku 4. razreda škole, polaznici bi u
osnovnim područjima jezičnih djelatnosti u njemačkom jeziku mogli ostvariti razinu A2.
Elementi i vrjednovanja polaznika:
Usvojenost svih četiriju jezičnih vještina: govorna produkcija i interakcija, pisano izražavanje
(kreativnost i originalnost u pisanom izražavanju), čitanje i slušanje s razumijevanjem, uporaba jezika
(gramatička točnost i bogatstvo leksika) te usvojenost određenih sadržaja (npr. elementi kulture i
civilizacije).
Oblici:
Formativno i sumativno vrjednovanje, samovrjednovanje, usmena i pisana provjera znanja. Načini,
postupci i elementi vrjednovanja odgojno - obrazovnih postignuća polaznika usklađuju se s
odredbama važećega Pravilnika o načinima, postupcima i elementima vrednovanja učenika u
osnovnoj i srednjoj školi (NN 112/10).
NJEMAČKI JEŽIK, 3. razred
Ime i prezime nastavnika:
Marijela Gulin
Planirani broj sati tjedno:
2 sata u gimnazijskom odjeljenju
Ciljevi izborne nastave:
Primijeniti jezične zakonitosti i vokabular u razvijanju jezičnih vještina radi ostvarivanja pisane i
usmene komunikacije; čitati tekstove koji su pisani standardnim jezikom i razumjeti opis osjećaja i
želja u osobnim pismima; razumjeti glavne poruke radijskih i televizijskih programa o tekućim
događajima ili temama od osobnog interesa; napisati osobno pismo opisujući doživljaje i dojmove;
komunicirati u većini situacija koje se mogu pojaviti tijekom putovanja kroz područje na kojemu se
taj jezik govori; bez pripreme se uključiti u razgovor o temama koje su im poznate; ukratko obrazložiti
18