Page 21 - ŠKOLSKI KURIKUL
P. 21
snalaženje u stranim zemljama, ovisnosti ..); koristiti osnovne jezične strukture vokabular u
jednostavnim opisima i situacijama iz svakodnevice.
Čitanje
izdvojiti specifične informacije iz izvornih i didaktičkih tekstova; kritički procijeniti sadržaj
teksta i namjere autora
Slušanje
razumjeti razgovor između izvornih govornika o poznatoj temi; razumjeti pojedinosti i
specifične informacije iz snimljenih i/ili izgovorenih odlomaka, uz uvjet da se govori
razgovijetno i na standardnom jeziku
Pisanje
izložiti svoje misli, osjećaje, ideje u osobnim pismima, razglednicama ili e-pošti; koristiti
bilješke za oblikovanje strukturiranog teksta nakon slušanja ili čitanja teksta, te napisati
sastav o zadanoj temi
Govor
intervjuirati sugovornika o planovima i zadaćama; protumačiti informacije iz osobnih
pisama, razglednica ili e- pošte
Međukulturalno djelovanje (interkulturalna kompetencija)
vrjednovati ustaljena pravila ponašanja u komunikaciji na jeziku cilju; razlikovati pozitivne
sociokulturne vrijednosti od etnocentrizma, nacionalizma, rasizma i drugih čimbenika
diskriminacije; stvoriti nove komunikacijske situacije koje sadržavaju mogućnost verbalne i
neverbalne strategije za uspostavljanje kontakta s osobom iz različite kulture
Način realizacije izborne nastave:
neposredni rad s učenicima u razredu
zajednički posjet kazališnim predstavama
posjet ostalim kulturnim priredbama
samostalna učenička izlaganja, grupni rad
Vremenski okviri izborne nastave:
Tijekom cijele školske godine
Osnovna namjena izborne nastave:
Nastavom njemačkoga jezika uz korištenje kombiniranih metoda i oblika rada, usvajaju se obrasci
usmene i pisane komunikacije na tom jeziku. Pri određivanju razina jezične kompetencije koje bi
polaznici trebali postići na kraju pojedinih odgojno-obrazovnih razdoblja, odnosno ciklusa
srednjoškolskoga obrazovanja uzete su u obzir smjernice Zajedničkog europskog referentnog okvira
za jezike: učenje, poučavanje, vrednovanje, Europskog jezičnog portfolia i Nacionalnog okvirnog
kurikuluma za predškolski odgoj i obrazovanje te opće obvezno i srednjoškolsko obrazovanje kao i
činjenica da je riječ o učenju drugog stranog jezika. Po završetku 4. razreda škole, polaznici bi u
osnovnim područjima jezičnih djelatnosti u njemačkom jeziku mogli ostvariti razinu A2.
Način vrednovanja izborne nastave:
Usvojenost svih četiriju jezičnih vještina: govorna produkcija i interakcija, pisano izražavanje
(kreativnost i originalnost u pisanom izražavanju), čitanje i slušanje s razumijevanjem, uporaba
jezika (gramatička točnost i bogatstvo leksika) te usvojenost određenih sadržaja (npr. elementi
18