Page 21 - ŠKOLSKI KURIKUL
P. 21

snalaženje  u  stranim  zemljama,  ovisnosti  ..);  koristiti  osnovne  jezične  strukture  vokabular  u
              jednostavnim opisima i situacijama iz svakodnevice.
                  Čitanje
                    izdvojiti specifične informacije iz izvornih i didaktičkih tekstova; kritički procijeniti sadržaj
                     teksta i namjere autora

                  Slušanje
                    razumjeti  razgovor  između  izvornih  govornika  o  poznatoj  temi;  razumjeti  pojedinosti  i
                     specifične  informacije  iz  snimljenih  i/ili  izgovorenih  odlomaka,  uz  uvjet  da  se  govori
                     razgovijetno i na standardnom jeziku
                  Pisanje
                    izložiti svoje misli, osjećaje,  ideje u osobnim pismima,  razglednicama ili e-pošti;  koristiti
                     bilješke za oblikovanje strukturiranog teksta nakon slušanja ili čitanja teksta, te napisati
                     sastav o zadanoj temi
                  Govor

                    intervjuirati  sugovornika  o  planovima  i  zadaćama;  protumačiti  informacije  iz  osobnih
                     pisama, razglednica ili e- pošte
                  Međukulturalno djelovanje (interkulturalna kompetencija)
                    vrjednovati ustaljena pravila ponašanja u komunikaciji na jeziku cilju; razlikovati pozitivne
                     sociokulturne  vrijednosti  od  etnocentrizma,  nacionalizma,  rasizma  i  drugih  čimbenika
                     diskriminacije; stvoriti nove komunikacijske situacije koje sadržavaju mogućnost verbalne i
                     neverbalne strategije za uspostavljanje kontakta s osobom iz različite kulture
              Način realizacije izborne nastave:
                    neposredni rad s učenicima u razredu
                    zajednički posjet kazališnim predstavama
                    posjet ostalim kulturnim priredbama
                    samostalna učenička izlaganja, grupni rad
              Vremenski okviri izborne nastave:

              Tijekom cijele školske godine
              Osnovna namjena izborne nastave:
              Nastavom njemačkoga jezika uz korištenje kombiniranih metoda i oblika rada, usvajaju se obrasci
              usmene i pisane komunikacije na tom jeziku. Pri određivanju razina jezične kompetencije koje bi
              polaznici  trebali  postići  na  kraju  pojedinih  odgojno-obrazovnih  razdoblja,  odnosno  ciklusa
              srednjoškolskoga obrazovanja uzete su u obzir smjernice Zajedničkog europskog referentnog okvira
              za jezike: učenje, poučavanje, vrednovanje, Europskog jezičnog portfolia i Nacionalnog okvirnog
              kurikuluma za predškolski odgoj i obrazovanje te opće obvezno i srednjoškolsko obrazovanje kao i

              činjenica da je riječ o učenju drugog stranog jezika. Po završetku 4. razreda škole, polaznici bi u
              osnovnim područjima jezičnih djelatnosti u njemačkom jeziku mogli ostvariti razinu A2.
              Način vrednovanja izborne nastave:
              Usvojenost  svih  četiriju  jezičnih  vještina:  govorna  produkcija  i  interakcija,  pisano  izražavanje
              (kreativnost i originalnost u pisanom izražavanju), čitanje i slušanje s razumijevanjem, uporaba
              jezika (gramatička točnost i bogatstvo leksika) te usvojenost određenih sadržaja (npr. elementi


                                                                                                            18
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26