Page 24 - ŠKOLSKI KURIKUL
P. 24
Ciljevi izborne nastave:
Primijeniti jezične zakonitosti i vokabular u razvijanju jezičnih vještina radi ostvarivanja pisane i
usmene komunikacije; čitati tekstove koji su pisani standardnim jezikom i razumjeti opis osjećaja i
želja u osobnim pismima; razumjeti glavne poruke radijskih i televizijskih programa o tekućim
događajima ili temama od osobnog interesa; napisati osobno pismo opisujući doživljaje i dojmove;
komunicirati u većini situacija koje se mogu pojaviti tijekom putovanja kroz područje na kojemu se
taj jezik govori; bez pripreme se uključiti u razgovor o temama koje su im poznate; ukratko
obrazložiti svoja stajališta i ukratko objasniti, ispričati priču, opisati reakcije; razviti bitna
sociokulturna orijentacijska znanja o zemlji/zemljama; jezika koji se uči u svim jezičnim
djelatnostima; primijeniti znanja o različitim uzrocima nerazumijevanja među; osobama iz različitih
kultura; prepoznati i preispitati sličnosti i razlike između kulture vlastite; zemlje i zemlje jezika cilja;
isticati tolerantno ophođenje s osobama iz drugih kultura i ostvariti složeniju komunikaciju i
suradnju s različitim osobama i skupinama u promjenjivim uvjetima uz uvažavanje različitosti;
kritički prosuđivati o različitostima uz obranu i argumentiranje vlastitih stavova i vrijednosti te
uvažavanje tuđih
Način realizacije izborne nastave:
neposredni rad s učenicima u razredu
zajednički posjet kazališnim predstavama talijanskih autora
posjet ostalim kulturnim priredbama
samostalna učenička izlaganja, grupni rad
Vremenski okviri izborne nastave:
Tijekom cijele školske godine
Osnovna namjena izborne nastave:
Nastavom talijanskoga jezika uz korištenje kombiniranih metoda i oblika rada, usvajaju se obrasci
usmene i pisane komunikacije na tom jeziku. Pri određivanju razina jezične kompetencije koje bi
polaznici trebali postići na kraju pojedinih odgojno-obrazovnih razdoblja, odnosno ciklusa
srednjoškolskoga obrazovanja uzete su u obzir smjernice Zajedničkog europskog referentnog
okvira za jezike: učenje, poučavanje, vrednovanje, Europskog jezičnog portfolia i Nacionalnog
okvirnog kurikuluma za predškolski odgoj i obrazovanje te opće obvezno i srednjoškolsko
obrazovanje kao i činjenica da je riječ o učenju drugog stranog jezika. Po završetku 4. razreda škole,
polaznici bi u osnovnim područjima jezičnih djelatnosti u talijanskom jeziku mogli ostvariti razinu
A2.
Elementi i oblici praćenja
Elementi:
Usvojenost svih četiriju jezičnih vještina: govorna produkcija i interakcija, pisano izražavanje
(kreativnost i originalnost u pisanom izražavanju), čitanje i slušanje s razumijevanjem, uporaba
jezika (gramatička točnost i bogatstvo leksika) te usvojenost određenih sadržaja (npr. elementi
kulture i civilizacije).
Oblici:
Formativno i sumativno vrjednovanje, samovrjednovanje, usmena i pisana provjera znanja. Načini,
postupci i elementi vrjednovanja odgojno - obrazovnih postignuća polaznika usklađuju se s
odredbama važećega Pravilnika o načinima, postupcima i elementima vrednovanja učenika u
osnovnoj i srednjoj školi (NN 112/10).
21