Page 25 - ŠKOLSKI KURIKUL
P. 25

TALIJANSKI JEZIK,  4. razred

              Ime i prezime nastavnika:
              Fabjana Jakovčić Čović
              Planirani broj sati tjedno:
              2 sata u gimnazijskom odjeljenju
              Ciljevi izborne nastave:
              Primijeniti jezične zakonitosti i vokabular u razvijanju jezičnih vještina radi ostvarivanja pisane i
              usmene komunikacije; čitati tekstove koji su pisani standardnim jezikom i razumjeti opis osjećaja i
              želja  u  osobnim  pismima;  razumjeti  glavne  poruke  radijskih  i  televizijskih  programa  o  tekućim
              događajima ili temama od osobnog interesa; napisati osobno pismo opisujući doživljaje i dojmove;
              komunicirati u većini situacija koje se mogu pojaviti tijekom putovanja kroz područje na kojemu se
              taj  jezik  govori;  bez  pripreme  se  uključiti  u  razgovor  o  temama  koje  su  im  poznate;  ukratko
              obrazložiti  svoja  stajališta  i  ukratko  objasniti,    ispričati  priču,    opisati  reakcije;  razviti  bitna
              sociokulturna  orijentacijska  znanja  o  zemlji/zemljama;  jezika  koji  se  uči  u  svim  jezičnim
              djelatnostima; primijeniti znanja o različitim uzrocima nerazumijevanja među; osobama iz različitih
              kultura; prepoznati i preispitati sličnosti i razlike između kulture vlastite; zemlje i zemlje jezika cilja;
              isticati  tolerantno  ophođenje  s  osobama  iz  drugih  kultura  i  ostvariti  složeniju  komunikaciju  i
              suradnju  s  različitim  osobama  i  skupinama  u  promjenjivim  uvjetima  uz  uvažavanje  različitosti;
              kritički  prosuđivati  o  različitostima  uz  obranu  i  argumentiranje  vlastitih  stavova  i  vrijednosti  te
              uvažavanje tuđih
              Način realizacije izborne nastave:
                neposredni rad s učenicima u razredu
                zajednički posjet kazališnim predstavama talijanskih autora
                posjet ostalim kulturnim priredbama
                samostalna učenička izlaganja,  grupni rad
              Vremenski okviri izborne nastave:
              Tijekom cijele školske godine
               Osnovna namjena izborne nastave:
              Nastavom talijanskoga jezika uz korištenje kombiniranih metoda i oblika rada,  usvajaju se obrasci
              usmene i pisane komunikacije na tom jeziku. Pri određivanju razina jezične kompetencije koje bi
              polaznici  trebali  postići  na  kraju  pojedinih  odgojno-obrazovnih  razdoblja,    odnosno  ciklusa
              srednjoškolskoga  obrazovanja  uzete  su  u  obzir  smjernice    Zajedničkog  europskog    referentnog
              okvira  za  jezike: učenje,  poučavanje,  vrednovanje,  Europskog jezičnog portfolia i Nacionalnog
              okvirnog  kurikuluma  za  predškolski  odgoj  i  obrazovanje  te  opće  obvezno  i  srednjoškolsko
              obrazovanje kao i činjenica da je riječ o učenju drugog stranog jezika. Po završetku 4. razreda škole,
              polaznici bi u osnovnim područjima jezičnih djelatnosti u talijanskom jeziku mogli ostvariti razinu
              A2.
              Elementi i oblici praćenja
              Elementi:
              Usvojenost  svih  četiriju  jezičnih  vještina:  govorna  produkcija  i  interakcija,    pisano  izražavanje
              (kreativnost i originalnost u pisanom izražavanju),  čitanje i slušanje s razumijevanjem,  uporaba
              jezika (gramatička točnost i bogatstvo leksika) te usvojenost određenih sadržaja (npr. elementi
              kulture i civilizacije).
              Oblici:
              Formativno i sumativno vrjednovanje,  samovrjednovanje,  usmena i pisana provjera znanja. Načini,
              postupci  i  elementi  vrjednovanja  odgojno  -  obrazovnih  postignuća  polaznika  usklađuju  se  s



                                                                                                            22
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30