Page 31 - ŠKOLSKI KURIKUL
P. 31

GRAĐANSKI ODGOJ I OBRAŽOVANJE

             Ime i prezime nastavnika:
             Predmetni nastavnici
             Područja ostvarivanja:
             U 1. i 2. razredu gimnazija i strukovnih škola,  ostvaruje se i kao izborni predmet te međupredmetno:
             hrvatski jezik,  strani jezik,  povijest,  geografija,  vjeronauk,  likovna i glazbena kultura,  matematika,
             biologija,  fizika,  kemija,  tjelesna i zdravstvena kultura,  u strukovnim školama strukovni predmeti,
             sat  razrednika,    izvannastavne  aktivnosti,    inovativni  projekti  i  akcije  solidarnosti  škole,   lokalne,
             državne,  europske razine.
             Ciljevi izborne nastave:
             Nastaviti sustavno razvijanje znanja,  vještina i stavova o dimenzijama građanske kompetencije koje
             su  u  kurikulumu  spiralno-razvojno  postavljene:  prepoznaje  i  koristi  jake  strane  svoje  osobnosti  i
             osposobljenosti,  može upravljati učenjem,  emocijama i ima razvijene komunikacijske i participativne
             vještine  i  etičko  djelovanje.  Osposobljen  je  za  odgovorno  planiranje  prioriteta  u  privatnom  i
             profesionalnom životu,  povezujući vlastitu poduzetnost s ostvarenjem svojih planova. Ima razvijenu
             domovinsku  i  europsku  osviještenost  u  odnosu  na  zajedničke  vrijednosti.  Osposobljen  za
             razumijevanje  i  sudjelovanje  u  globalnim  procesima.  na    načelima  održivog  razvoja.  Sposoban
             objasniti društvene uzroke nasilja,  ekoloških katastrofa,  siromaštva,  korupcije,  trgovanja ljudima i
             organima,  prostitucije,  posebice dječje,  kritički se odnositi prema predrasudama različite vrste,
             medijima,    zloporabama  vlasti.  Opismenjen  za  razumijevanje  financijskog  poslovanja,    planiranje
             usklađenog življenja u odnosu na prihode i rashode,  zna osnove kreditnog poslovanja i građanskih
             transakcija. Sposoban solidarno djelovati u vlastitom okruženju u odnosu na čovjeka i prirodu.
             Način realizacije izborne nastave:
              u  3.  i  4.  razredu  učenici  primjenjuju  stečene  kompetencije  iz  područja  građanskog  odgoja  kroz
             projekte i sudjelovanje u različitim aktivnostima. Iskustveno učenje kroz inovativne i poduzetničke
             projekte naročito je važno u ovome ciklusu i planira se godišnje unutar školskog kurikuluma.
             Vremenski okviri izborne nastave:
             Tijekom cijele školske godine
             Izvori i načini iskustvenog učenja i poučavanja:
             Građanska znanja,  vještine i stavovi razvijaju se na način da se učenici dovode u situacije  u  kojima
             promišljaju,   prosuđuju,   procjenjuju,   rješavaju     moralne dvojbe,  osvjedočuju se kroz vlastito
             činjenje i tako iznutra razvijaju svoje stavove i vrijednosti. Uloga nastavnika je majeutička,  na temelju
             pitanja,  odgovora i iskustava vodi učenika do stvaranja vlastitih zaključaka. Predmetni nastavnik
             planira realizaciju ciljeva i ishoda Građanskog odgoja i obrazovanja s drugim nastavnicima koji ga
             provode  kao  međupredmetnu  temu.    Provedba    predmeta  ostvaruje  se  osim  nastave  i  kroz
             izvannastavne i izvanškolske aktivnosti,  pokretanjem  i  sudjelovanjem  u  inovativnim  projektima
             škole  i  društvene zajednice  i  u  suradnji  s  lokalnim  gospodarstvom,   istraživačkim  razvojnim
             centrima,    predstavnicima  političke  i  sudbene  vlasti,    humanitarnim  i  vjerskim  organizacijama,
             civilnim sektorom i ostalima. Prikladne aktivnosti za razvijanje kompetencija građanskog odgoja i
             obrazovanja    u  ovome  odgojno    obrazovnom  ciklusu  imaju  naglasak  na  aktivnom  sudjelovanju
             učenika  u projektima,  kao i na njihovom    planiranju:  izbori  za  vijeće  učenika,   izbor  predsjednika
             razreda,    projekti  volonterskog  rada  i  drugog  djelovanja  na  unapređenju  kvalitete  življenja  u
             zajednici,  izrada pravilnika o zaštiti ljudskih prava i mjera za prekršitelje,  vođenje  dnevnika  za
             analizu        medijskih    izvješća    kršenju    ljudskih    prava    na  lokalnoj,    državnoj  i  globalnoj  razini,
             sudjelovanje u kreiranju   i provedbi demokratskih načela u školi i široj zajednici,  mirno rješavanje
             sukoba,  aktivno slušanje  i  refleksija,   argumentirano  raspravljanje,   pisanje  peticije,   izrada
             upitnika za    anketiranje ciljanih skupina o nekim    štetnim pojavama,  predrasudama   i događajima

                                                                                                            28
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36