Projekt “Pretežno vedro” 2014.

Ovogodišnji projekt je nastavak realizacije projekata iz 2011./12./13. s ciljem poticanja emocionalnog razvoja u kojem  se pokazalo da kreativnost učenika omogućuje samopomoć i aktivno pomaganje vršnjacima. Dobiveni rezultati govore u prilog primjene multimedije u aktivnostima na području zaštite mentalnog zdravlja djece i mladih. Nositelj projekta je Nastavni zavod za javno zdravstvo Splitsko – dalmatinske županije, Služba za zaštitu mentalnog zdravlja, prevenciju i izvanbolničko liječenje ovisnosti.

Emocionalni razvoj djeteta ključan je za uspješnu socijalnu integraciju i razvijanje međusobnih  odnosa u obiteljskim, institucionalnim, ali i socijalnim uvjetima. Usvajanje emocionalnih kompetencija ima utjecaj na školski uspjeh i smanjuje učestalost pojavljivanja rizičnih ponašanja i poremećaja.
Projekt se odvijao kroz tematske, iskustvene i kreativne radionice  interaktivnim, ali i pro-aktivnim pristupom u kojima su se krajnji korisnici informirali  i educirali  o važnosti očuvanja i unapređenja mentalnog zdravlja mladih, posebno kroz aspekt osjećaja.
Od ove godine u aktivnosti projekta „Pretežno vedro“ uključila se i Zdravstvena škola – Split te su i oni zaplovili kreativnim vodama. Projektne aktivnosti započeli su s izradom instalacije pod nazivom “SVE TI SRITNO BILO, DUŠA I TILO!” koju imate priliku vidjeti u njihovoj školi. U izradi instalacije pomogle su  im naše učenice zajedno s profesoricom Tanjom Ukas, profesoricom bez koje predstavljanje projektnih aktivnosti za javnost i izložbe koje su osmišljene i postavljene u različite prostore grada Splita ne bi bile iste.

Vršnjačka pomoć za svaku pohvalu! Kad se male i velike ruke slože, čini se, sve se može!

<strong>Izrada instalacije</strong>

 

U sklopu projekta „Pretežno vedro“ učenici Škole za dizajn, grafiku i održivu gradnju Split su već izražavali emocije na kreativan način, kroz izradu maski i performansa te smo željeli nastaviti s ponešto neuobičajenim načinima izražavanja emocija i misli. Ovaj put smo se odlučili istražiti koje su to misli koje se vrte u glavama mladih, što ih zabrinjava, zaokuplja i veseli. Psihologinja je s učenicama 3B razreda (smjer aranžersko-scenografski dizajner) razgovarala o njihovim mislima: koje su najčešće, koliko su intenzivne, kako se s njima nose, što rade s onim neugodnim mislima, s kime ih dijele i sl. Kako bi, osim riječima, izrazile svoje misli, učenice su zajedno s prof. Tanjom Ukas izradile neobične šešire koji prikazuju njihove misli. Na taj je način nastalo 12 šešira, zanimljivih i posebnih koji nam pokazuju kuda sve misli vrludaju.

 

<;Galerija šešira<

Kao dio aktivnosti projekta „Pretežno vedro“ nastali su  i stripovi s ciljem poticanja emocionalnog razvoja djece i mladih. Nastali su iz suradnje Info zone i izvrsnih voditelja, ali i svih sudionika koji su prošli kroz niz iskustvenih i kreativnih radionica, kako bi radili na spoznaji što su to osjećaji i kako utječu na naše ponašanje, te sve to prenijeli na medij stripa!

Stripove pregledajte i proučite u PDF obliku na sljedećim linkovima:

Sjene         Nevidljivi zid

Svi radovi proizašli iz ovog projekta su izloženi u atriju Zdravstvene škole – Split,  te se slobodno mogu pogledati.